Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

Relating : an astrological guide to living to others

Οι Σχέσεις έχουμε ξαναπεί ότι ανήκουν στις πλέον μυστήριες απο όλες τις ανθρώπινες εμπειρίες, σε επίπεδο ανταμοιβής και απογοήτευσης.
Και αυτό γιατί, όπως έχουν παρατηρήσει πολλοί συγγραφείς δεν υπάρχουν απλά δύο άνθρωποι : υπάρχουν τέσσερις.

Το συνειδητό εγώ του άντρα, το συνειδητό εγώ της γυναίκας, που εμφανίζονται να είναι συμμέτοχοι, και υπάρχουν και δύο εσωτερικοί partners επίσης.

Ο εσωτερικός partner της γυναίκας ονομάζεται animus, και είναι η ασυνείδητη εικόνα που έχει για τον άντρα, και μ αυτήν συνεργάζεται μαζί του.
Η εσωτερική partner του άντρα, ονομάζεται anima, και είναι η ασυνείδητη εικόνα που έχει για την γυναίκα, και μ αυτήν συνεργάζεται μαζί της.

Να θυμάστε ότι και τα δύο αυτά anima and animus έχουν διπλό πρόσωπο επειδή είναι ασυνείδητα και πάντα θα βγαίνουν και τα δύο : το φωτεινό και το σκοτεινό.

Σε όλες τις ερωτικές σχέσεις υπάρχει ένα τρομακτικό συναίσθημα εξοικείωσης, που οι περισσότεροι το ανάγουν σε θέματα μετενσάρκωσης……

too good to be true

Στην πραγματικότητα προβάλλουμε αυτά τα ασυνείδητα images στο πρόσωπο που ερωτευόμαστε και τα αφήνουμε να εργάζονται πέρα από εμάς, χωρίς καμιά συνείδηση, χωρίς καμιά συνεργασία με το μυαλό μας….’
Και αυτό μας συμβαίνει, δεν το επιλέγουμε.

Και ο έρωτας συνεχίζει να είναι τυφλός, μέχρις κάποια ξυπνήσουμε απ την ύπνωση και τη μαγεία που ζούσαμε και ανακαλύπτουμε τα αυτανόητα : το πρόσωπο που ερωτευτήκαμε δεν είχε καμιά σχέση με το όνειρο μας, και τις ασυνείδητες προσδοκίες μας.

Στο «Συμβολικό Ζήτημα», ο Edward Whitmont επεξεργάζεται με έναν δειλό τρόπο μια τυπολογική ταξινόμηση του Θηλυκού, που περιγράφηκε απ την Toni Wolff, τη συνεργάτη του Carl Yung.
Η Toni είχε «φάει» by the way, τόσα κέρατα απ τον άντρα της,που τα ταξινόμησε και μας άφησε μια απίστευτη πνευματική παρακαταθήκη.

Η anima που κατοικεί στα βάθη της ψυχής του άντρα διακρίνεται σε τέσσερις αρχετυπικούς ρόλους.Αλλά αυτή είναι μια αρχετυπική ταξινόμηση, και δεν μπορεί να ερμηνεύεται τόσο απόλυτα.
Αλλά επίσης οι γυναίκες τείνουν ασυνείδητα να ταυτίζονται με αυτά τα αρχέτυπα ή να ενσωματώνουν, μια απ αυτές τις τέσσερις βασικές όψεις  της θηλυκής αρχής
Και τα ίδια τα τέσσερα images απευθύνονται επίσης και στην anima.

Αυτά ονομάζονται Mother, the Hetaira,the Amazon και η Medium.

Και τις πιο πολλές φορές είναι οι ρόλοι που παίζουν οι γυναίκες στις σχέσεις τους και στον έρωτα,
Συνήθως ένα απ αυτά τα πρόσωπα της άνιμα, στρέφεται προς τα επάνω στο φώς της συνειδητότητας του άντρα, η οποία σχεδιάζει σ αυτόν το τύπο της γυναίκας σαν αντιπροσωπευτικό του θηλυκού.

1.The Mother είναι μια φιγούρα γεμάτη προστασία,με ποιότητες διάπλασης και φροντίδας.Το φωτεινό της πρόσωπο είναι αυτό το σπιτιού και της ασφάλειας, της άνεσης και της συγχώρεσης Το σκοτεινό της πρόσωπο είναι κτητική, καταβροχθίζει και είναι καταστροφική, η σκοτεινή μήτρα που σέρνει τον άντρα μακρυά απ τη ζωή στο θάνατο.Ο άντρας ο οποίος έχει σκλαβωθεί σ αυτό το image, και δεν μπορεί να καταλάβει τα πολλά πρόσωπα του θηλυκού,  αλλά είναι δεσμευμένος μόνο απ αυτό το ένα, συνήθως θα βρίσκει τον εαυτό του να έλκεται σε γυναίκες οι οποίες πράγματι είναι στο ρόλο της μητέρας γι αυτόν.Και αυτός θα αγωνίζεται συνήθως ενάντια στην εξάρτηση της αδυναμίας και της παράλυσης στην οποία κατά πολύ μια τέτοια σχέση συνεπάγεται.

Με απλά λόγια αν είσαι άντρας και ψάχνεις μια μανούλα, για κάποιο καιρό θα είναι όλα καλά, αλλά κάποια στιγμή θα σε θάψει.

2. The Hetaira είναι ένα διαφορετικό είδος φιγούρας , και οι αρχαίες Εταίρες ήσαν επιρρεπή σύμβολα απ αυτό το είδος της άνιμα.
Χαρισματικές στη διανόηση, πνευματώδεις, αισθητικές, αφοσιωμένες στις προσωπικές όψεις της αγάπης και της ερωτοτροπίας, αλλά καπριτσιόζες, συνήθως αυθάδεις, ασταθείς και ετερόκλητες, όπως η πεταλούδα.
Το φωτεινό της πρόσωπο είναι ότι αισθάνονται εκλεπτυσμένες να αγκαλιάσουν την κουλτούρα και την αγάπη της ομορφιάς.
Το σκοτεινό της πρόσωπο είναι κρύο, αμείλικτο, απρόβλεπτο, απατηλό και ασταθής, ανίκανο να διατηρήσει πίστη σε κάθε σχέση.
Για τον άντρα που θα δεσμευτεί σ αυτό το image της Εταίρας, η γυναίκα μπορεί να φαίνεται σαν μια φωτεινή πεταλούδα, φορέας ομορφιάς και φωτεινότητας, με χρώμα, αλλά που δεν μπορεί να προσφέρει πίστη, μεταβλητή σαν τον άνεμο, ανίκανη να προσφέρει οποιαδήποτε αίσθημα ασφάλειας και ριζώματος.

Μην έχετε απορίες, γιατί υπάρχουν άντρες που μπλέκουν με πόρνες.Έχω ακούσει άντρα να μου λέει : « η τέλεια γυναίκα…η απόλυτη πουτάνα….»
Δεν θα τον καταστρέψει κάποια στιγμή αυτή….?

3. The Amazon –ονομαστές για τις πολεμικές της τέχνες απ την Ελληνική Μυθολογία, οι οποίες λάτρευαν τις παρθένες θεότητες-είναι μια δυνατή, άξια, γήινη φιγούρα,αποδοτική, υποστηρικτική, πρακτική και πλήρη από γήινη σοφία.
Το φωτεινό της πρόσωπο είναι η ικανότητα της, να αντιμετωπίζει την πραγματικότητα, να μοιράζεται με τον υλικό κόσμο και τις πολυπλοκότητες του, να προσφέρει ασφάλεια και σταθερότητα.
Το σκοτεινό της πρόσωπο είναι τυραννικό, διαχειριστικό και αυτοεπιβλητικό, σε φυλακίζει, δογματικό, δομημένο με την έννοια του χτισμένου δεσμεύοντας έναν άντρα στην παράδοση και το νόμο.
Ο άντρας που δεσμεύεται σ αυτή την άνιμα, όπως είναι η Αμαζόνα,  μπορεί να ψάχνει σχέσεις στις οποίες στη ζωή του, θα του εξασφαλίζεται η αποτελεσματική διαχείριση και η οργάνωση γι αυτόν, αφήνοντας τον ελεύθερο να κυνηγάει το  δημιουργικό του όραμα.
Εαν το αντιληφθείς αρνητικά, αυτό το image μπορεί να ισοδυναμεί με μια ανεπαίσθητη φυλάκιση μέσα σε μια κατάσταση διαρκούς παιδικής ηλικίας,  η οποία δεν επιτρέπει σ αυτόν να μην κάνει τίποτε για τον εαυτό του.

Με αποτέλεσμα να μείνει για πάντα πίσω στη ζωή του.

4.The Medium, η Μούσα, σε αντίθεση με την Αμαζόνα, είναι η οραματίστρια και αυτή που βλέπει το μέλλον,  που προφητεύει και η οποία μπορεί να του ξεκλειδώσει τα μυστικά του σύμπαντος.
Αυτή επικοινωνεί με τους θεούς, και μεταφέρει αυθορμητισμό, χαρά, έκσταση και εγκατάλειψη στη ροή της στιγμής.Το φωτεινό της πρόσωπο είναι αυτό της διαισθητικής, της έμπνευσης, το όχημα του δημιουργικού πνεύματος.
Το σκοτεινό της πρόσωπο είναι αυτό της υστερίας, της τρέλας, του χάους, της φρενήρης παράδοσης στις δυνάμεις του συλλογικού και των δαιμονικών δυνάμεων του οράματος και του παραληρήματος.
Ο άντρας που δεσμεύεται σε τέτοια άνιμα, μπορεί να βρίσκει ότι έχει βρεί μια μούσα, μια καταλύτη στην έκφραση της δημιουργικότητας του και της έννοιας στη ζωή του.Και εναλλακτικά μπορεί να βρίσκει ότι έχει θυσιαστεί στο βωμό του χάους και η θέληση του και η δομή με την ανάγκη του να επιτύχει κάτι που να αξίζει στον κόσμο, γίνονται κομμάτια μέσα σε έναν στρόβιλο φαντασμαγορίας, ή σε έναν ονειρικό κόσμο ο οποίος οδηγεί αυτόν να πιστεύει ότι έχει γίνει ο ήρωας χωρίς να έχει κάνει τίποτε στη πράξη.

Και εάν ζήσει απ αυτή την περιπέτεια, σημαίνει ότι τον αγαπάνε οι θεοί και μπορεί να γίνει ένας μάγος μετά απ αυτά….

Και βέβαια όλες αυτές οι ποιότητες που ενσωματώνονται στην ασυνείδητη ψυχή του άντρα, δεν μπορεί να ταυτίζονται με τις πραγματικές και αληθινές γυναίκες, γιατί είναι σύμβολα.

Άντε να τους τα πείς…..Ότι είναι οι ρόλοι που απαιτούν οι ίδιοι απ τις γυναίκες τους.Και το παράδοξο επειδή τους αγαπάνε, το κάνουν οι γυναίκες και στο χρόνο διαλύονται όλα.

Ο Whitmont προτείνει ότι ο animus όπως και η άνιμα, μπορεί να αναλαμβάνει έναν απ τους τέσσερις βασικούς τύπους.

Κάθε ένας απ αυτούς είναι ενσωμάτωση της αρσενικής κυριότητας και αυτός ονομάζει αυτούς, Πατέρα, puer Aeternus (αιώνια νεότητα,
ο Ήρωας και ο Σοφός άντρας,
Ενώ οι άντρες μπορεί να ταυτίζονται ασυνείδητα με ένα απ αυτά τα τέσσερα  σχήματα σαν ένα σύμβολο της δικής τους συγκεκριμένης αρσενικής έκφρασης, οι γυναίκες επίσης συνήθως θα είναι προσαρτημένες στον έναν ή σε έναν άλλο, σαν το περισσότερο συνειδητό πρόσωπο της animus.

Συνεπώς είναι οι ρόλοι που ζητάνε οι γυναίκες απ τους άντρες τους.

1.The Father είναι υποστηρικτής, το καταφύγιο, μια φιγούρα που φροντίζει, διότι αυτός είναι ένας άντρας, που  ενσωματώνει την ιεραρχική κοινωνική σειρά,
τη συνήθεια, την παράδοση, την ιερότητα του παρελθόντος, και τις αξίες της οικογένειας.
Το φωτεινό του πρόσωπο είναι προστατευτικό, αυτό που σε δυναμώνει και σε καθησυχάζει και μπορεί να προσφέρει σε μια γυναίκα ένα αίσθημα ασφάλειας μέσα στον μεγαλύτερο κόσμο που αυτή ζεί.
Το σκοτεινό του πρόσωπο είναι ασφυκτικό για την ανάπτυξη της, γιατί κρατάει τη γυναίκα σαν μια κατάσταση διαρκούς κοριτσιού, με το να τη κάνει να απαρνείται το δίκαιο της,  προκειμένου να ανακαλύψει τις προσωπικές της αξίες.
Μια γυναίκα που δεσμεύεται σε μια τέτοια animus φιγούρα θα βρίσκει συχνά τον εαυτό της μέσα σε μια σχέση με έναν άντρα ο οποίος παίζει το ρόλο του πατέρα
γι αυτή, θα είναι το καταφύγιο της,  και θα παίρνει τη φροντίδα, θα την πατρονάρει και θα προσδοκεί να τηρεί το λόγο του σαν νόμο απ αυτή, φυλακίζοντας την σε μια σταθερή κατάσταση παιδικής ηλικίας.

2. O Puer είναι αντίθετος με τον Πατέρα, και όπως το θηλυκό του ομόλογο,
η Εταίρα, είναι ασταθής,αέρινος,αισθητικός,πνευματώδης,νεανικός,λαμπρός και ανίκανος του να διατηρήσει πίστη ή μονιμότητα στη σχέση.
Αμφότεροι Υιός (puer) και Εταίρα τύποι «αγαπούν αυτούς και αφήνουν αυτούς», αλλά με την Εταίρα, η οποία η οποία είναι παρακινούμενη απ τον Έρωτα, η μεγαλύτερη έμφαση βρίσκεται στο πρώτο κομμάτι, ενώ ο puer καλύτερα σε αφήνει.
Του puer το φωτεινό πρόσωπο είναι όπως ο υδράργυρος συμβολίζει το αστραφτερό,την αλλαγή και τη μετατόπιση, την πεταλούδα που παίζει το διαφοροποιημένο μυαλό, και είναι όπως ένα πνεύμα του ανέμου, μεταφέροντας την αλλαγή και την ευχαρίστηση του πετάγματος.
Το σκοτεινό του πρόσωπο είναι ψυχρό στερούμενο απ  το συναίσθημα, σκληρό,αναίσθητο προδιαθετειμένο σε καταστροφική κριτική και δηλητηριώδεις λέξεις.Η γυναίκα που δεσμεύεται σ αυτήν την animus figure μπορεί να περιορίζεται ακριβώς σε έναν τέτοιο άντρα-μαγνητικό,αναξιόπιστο,παιδικό,που σπινθηροβολεί συνεχώς και πολύ περισσότερο διολισθαίνει εκτός σχέσης παρά να τη διατηρεί.

3. Ο Hero είναι ένας πολεμιστής, ένα δημιούργημα της Γής, και όπως το θηλυκό του ομόλογο η Αμαζόνα, αγωνίζεται στη μάχη για να νικήσει στον εξωτερικό κόσμο.Μπορεί να είναι ο επιτυχημένος επιχειρηματίας, αυτός που επηρεάζει, ο χαρισματικός πολιτικός, ο στρατιώτης, και ο διπλωμάτης, ο νομικός.
Το φωτεινό του πρόσωπο προσφέρει οδηγό, αυτοπεποίθηση, θάρρος,κοινό αίσθημα,επιμονή, αντοχή και μια δυνατή θέληση.Το σκοτεινό του πρόσωπο είναι αισθησιακό,υλιστικό,αδιάφορο,βίαιο,δικτατορικό,κτητικό και καταστροφικό σε όλα τα δημιουργικά δώρα και τα πράγματα του πνεύματος.
Μια γυναίκα που δεσμεύεται σε μια τέτοια φιγούρα, εάν αυτή είναι ανίκανη να αναγνωρίσει ή  να εκφράσει οποιαδήποτε άλλη πτυχή του αρσενικού, μπορεί να βρίσκει τον εαυτό της μπερδεμένη μαυτόν, έναν άντρα της οποίας η πρώτη διερεύνηση στη ζωή είναι η θέση του, και αυτός, ψάχνοντας δύναμη και υλικό κέρδος, θα τη σέρνει δίπλα απ αυτόν, (ή μάλλον θα επιτρέπει στον εαυτό της, να σέρνεται μαζί του, κάτω απ την ταλάντωση του animus της) , διότι όλα τα πράγματα, συμπεριλαμβανομένου και της σχέσης, πρέπει να θυσιάζονται για την  κατάκτηση.

4. Σε αντίθεση ο Σοφός Άντρας (Wise Man), αντιτίθεται στον Ήρωα  και αντιστοιχεί στο θηλυκό ομόλογο του Medium, είναι ένα σύμβολο δημιουργικότητας, σοφίας , οράματος, πνευματικής διορατικότητας και μια γέφυρα με το Μυαλό του Θεού.
Το φωτεινό του πρόσωπο είναι αυτό του Μάγου, ο προφήτης που ξεδιπλώνει τα μυστήρια της μεγαλύτερης έννοιας της ζωής.
Το σκοτεινό του πρόσωπο είναι η άβυσσος, αυτός που θα σε κάψει, ο φανατικός και η εντελώς απρόσωπη δύναμη του χάους.Δεσμευμένη μια γυναίκα με έναν τέτοιο animus, μια γυναίκα μπορεί να επιτρέπει στον άντρα της να ενεργεί σαν spiritual guru και οδηγό, πηγή της σοφίας, έναν προφήτη που τα βλέπει όλα, μπορεί να προσδοκά απ αυτόν να ζήσει προς τα έξω τη δική της αγέννητη δημιουργικότητα και να αφοσιώσει τη ζωή της στην υπηρεσία των κοσμικών της αναγκών, έτσι ώστε να προχωρήσει με την ευγενή του ενόραση.
Και αυτή μπορεί να μην αντιληφθεί ποτέ ότι κατέχει αυτή την έμπνευση μέσα της και η σοφία στην τελευταία ανάλυση είναι δική της.
Αν μια γυναίκα προβάλλει τέτοια χαρακτηριστικά σε έναν άντρα στην κυριολεξία υπνωτίζεται απ τη μαγεία της ασυνείδητης ψυχής της.

Έτσι μια γυναίκα μέσα απ τον animus της, μαστίζεται απ το ίδιο πρόβλημα στην ουσία, που έχει και ένας άντρας απ την anima του-το πρόβλημα των ασυνείδητων παραδοχών και προσδοκιών και της επακόλουθης μνησικακίας, όταν οι αμίλητες απαιτήσεις δεν βρίσκουν  απάντηση.

Εαν σε μια γυναίκα λείπει η συνειδητή συνεργασία με τον  ασυνείδητο άντρα της ψυχής της, μια γυναίκα θα προσδοκά απ τον partner να ζήσει το δικό της ενδεχόμενο, κάνοντας το απαράδεκτο γι αυτόν και ακόμα να αποτύχει.
Επειδή προφανώς κανένας ζωντανός άντρας  δεν μπορεί να είναι μονίμως σταθερός, θαρραλέος, αποφασιστικός, επιτυχής, λογικός και έτοιμος  με όλες τις απαντήσεις για τις αβεβαιότητες της ζωής.

Δίνοντας όλους τους ρόλους που διαδραματίζονται μέσα στις σχέσεις σας, μπορεί να διαλογιστείτε σε ποια κατηγορία ανήκετε και να σώσετε τις σχέσεις σας.
Όπως ξανάπαμε, αυτά είναι σύμβολα και όταν λειτουργούν αυτόνομα απ τις ζωές μας, τις καταστρέφουν.
Ζητάμε συνειδητή συνεργασία με τη ψυχή μας, συνεπώς αύξηση της συνειδητότητας μας.

Για να είμαστε ειλικρινείς όλα αυτά φαίνονται σε έναν αστρολογικό χάρτη, και αν δεν ξεκινήσεις με το τι ψάχνει η κάθε πλευρά., δεν έχουν κανένα νόημα οι συναστρίες και οι υπόλοιπες τεχνικές.

Θυμάμαι, το 2003, όταν βρήκα το βιβλίο του Edward Whitmont : the symbolic quest, πάντα second hand, αφού το έψαχνα χρόνια, είχα πουλήσει και τα τελευταία μου βινύλια.
Αλλά άξιζε τον κόπο.Διαβάζοντας το, άρχισα να ερωτεύομαι με τους υπόλοιπους τρόπους που δεν το είχα ξανακάνει.

Όμως όλα αυτά είναι ένας απίστευτος οδηγός μέσα στις σχέσεις σας.Και μπορεί εσείς να τρέχετε να μάθετε το μέλλον σας για τις σχέσεις σας....

αλλά η δική μας αστρολογία, σας βοηθάει όχι για να μάθετε τι θα γίνει : αλλά πως θα γλυτώσετε απ τα δράματα που παίζουν οι θεοί στην πλάτη μας....

Σας αρέσει η δική μας αστρολογία ? Είναι η διανοητική έκφραση της ψυχής μας, απ τα δράματα που έχουμε ζήσει.

Καλως ήλθατε στην AQUARIAN AGE.....:) <3 




  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου