Κυριακή 15 Απριλίου 2018

The Velvet Underground & Ni-co : I'll Be Your Mirror or I'm Sticking With You

The Velvet Underground & Ni-co : I'll Be Your Mirror <3 or
I'm Sticking With You <3

« Θα γινω ο καθρέφτης σου
Προσπαθησε να στοχαστεις ποια είσαι,
σε κάθε περίπτωση που δεν ξέρεις
Θα γινω ο άνεμος, η βροχή και το ηλιοβασίλεμα σου …
Το φως στην πόρτα σου για να σου δειξω, ότι εισαι στο σπιτι σου …
Όταν σκέφτεσαι τη νύχτα, έχεις δει το μυαλό σου…
Ότι μέσα σου είσαι μέσα σου είσαι στριμμένη και άσχημη...
Ασε με να σταθω διπλα σου για να σου δειξω ότι εισαι τυφλη…
Σε παρακαλω αφησε τα χερια σoυ για να σε δω
Γιατι το βρισκω σκληρο να πιστευεις ότι δεν το ξερεις…
Την ομορφια που εχεις….
Αλλα εάν δεν με αφησεις να ειμαι στα ματια σου,
Ένα χερι στο σκοταδι σου, δεν θα εισαι ποτε φοβισμενη…
Όταν σκεφτεσαι τη νυχτα που εχεις δει το μυαλο σου
Ότι μεσα σου εισαι στριμμενη και ασχημη …
Ασε με να σου δειξω ότι εισαι τυφλη…
Σε παρακαλω παρε τα χερια σου για να σε βλεπω
Θα γινω ο καθρεφτης σου….»

Φυσικα και δεν είναι δικο μου το παραπανω, αλλα θα μπορουσε ομως να το εχω γραψει εγω …
ξερετε ποσες προσπαθειες εχω κανει επανω σ αυτό για να μαθω να εκφραζομαι συναισθηματικα και ερωτικα…
Αυτό εκανα μεσα στη ταξη την ωρα του μαθηματος, προσπαθουσα να γραψω ετσι, όταν δεν εκανα φασαρια και χαβαλε…και ηταν 1975…δηλαδη δεκαπεντε ετων..
Και όμως αυτό το εχει τραγουδησει η αγαπημενη Nico, στον πιο σοκαριστικο δισκο ολων των εποχων, απο την συναισθηματικη του εκφραση, Velvet Underground and Nico με παραγωγη του ανεπαναληπτου Andy Warhol,που σφραγισε ολη τη δεκαετια του 60, αλλαζοντας την αισθητικη της εμφανισης του κοσμου και καθιερωνοντας ένα άλλο style για πολλα χρονια επιδρωντας σε γενιες και γενιες…
Το δισκο τον ειδα για πρωτη φορα, και να ξεφλουδιζω το εξωφυλλο με το αυτοκολλητο και την μπανανα το 1974…
την επομενη χρονια μου εκανε δωρο στα γενεθλια μου, την κασετα με το original εξωφυλλο, o καλυτερος φιλος και αδελφος μου στα χρονια της εφηβειας μου, ο Σπυρος, αλλα δυστυχως λειπει ταξιδι μαζι με το Lou Reed, σε άλλες κοσμικες γειτονιες…
Οι Velvet Underground μαζι με το Lou Reed, και ολο το συναφες αισθητικο κυκλωμα σφραγισαν μια για παντα την πνευματικη μου εξελιξη, εμαθα να σκεφτομαι ετσι, συμπεριφερομουνα ετσι και φυσικα ολοκληρο το new wave και ολοκληρες γενιες καλλιτεχνων, προσπαθησαν να μαθουν επανω σ αυτους…
το do it yourself....
γιατι αυτος ο δισκος δινει την αρχη οτι δεν χρειαζονται πολλαπλες τεχνικες γνωσεις για να εκφραστεις, αλλα περισσευμα συναισθηματος...
Καπου διαβασα γι αυτό το album ότι πουλησε όταν κυκλοφορησε 30000 κοπιες…οι οποιοι εγιναν ολοι καλλιτεχνες μετα την ακροαση…
Και από εκει αλλαξε αισθητικα και καλλιτεχνικα ολος ο πλανητης…
Και ακομα πιο εντυπωσιακο είναι η απλοτητα της μουσικης του album, σαν τροπος εκφρασης ..

και οπως τραγουδουσε ο Jonathan Richman γι αυτους :
They were wild like the USA
A mystery band in a New York way
Rock and roll, but not like the rest
And to me, America at it's best
How in the world were they making that sound?
Velvet Underground.
A spooky tone on a Fender bass
Played less notes and left more space
Stayed kind of still, looked kinda shy
Kinda far away, kinda dignified.
How in the world were they making that sound?
Velvet Underground.

Γι αυτό αγαπη μου, διαβαζοντας στην αρχη το I ll be your mirror
Να θυμασαι ότι :
Some people go into the stratosphere
Soldiers fighting with the Cong
But with you by my side, I can do anything
When we swing, we hang past right and wrong,
I'll do anything for you
Anything you want me to
I'll do anything for you
Oh, oh, I'm sticking with you…

Ειναι απλη η εκφραση του αληθινου σου εαυτου, εαν δινεις αξια στα συναισθηματα σου...
και για την ιστορια τα credits του δισκου ειναι :
Released : March 12, 1967-Recorded : April–May and November 1966,Studio : Scepter, Manhattan- T.T.G., Hollywood
Mayfair, Manhattan, Genre : Art rock,proto-punk,psychedelic rock...Length : 48:5-Label : verve and Producer : Andy Warhol

Δεκατη από δέκα μερες, συνεπως το τελευταιο album οχι απαραιτητα και ημερολογιακα λογω εορτων Πασχα, και δέκα εξώφυλλα σημαντικών άλμπουμ για τον καθένα από μας που τα ακούγαμε και τα ακούμε ακόμα.Χωρίς εξηγήσεις φυσικά. (αν και εγω δινω καποιες εξηγησεις..)
Για μενα συνεπεσε με τον Ερμη αναδρομο και ξεσκονισα μνημες και τις κρυφες μουσικες ερωμενες μου, που στην ουσια σας παρουσιασα και αποκαλυψε όλα τα κολληματα μου…

Να εχετε μια ομορφη Νεα Σεληνη και μια υπεροχη εβδομαδα

:) <3 καλημεραααα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου